بک لینک

بک لینک

تاریخ : دوشنبه 20 بهمن 1399 زمان : 15:18 | بازدید : 41
نویسنده : Admin | نظرات (0)

 

Image result for نحوه بک لینک گیری

خلاصه ماجرای لینک و سئو در رپورتاژ

در مقاله‌های قبلی سری رپورتاژ درباره بزرگ‌ترین مزیت رپورتاژ آگهی یعنی تأثیر آن در سئوی سایت صحبت کردیم و به‌طور مفصل توضیح دادیم که چگونه لینک‌های یک رپورتاژ می‌تواند رتبه سایت شما را از این‌رو به آن‌رو کند. وقتی از یک سایت لینک دریافت می‌کنید، به این معنی است که توسط آن سایت پیشنهاد شده‌اید و در نتیجه اعتبار سایت شما نزد گوگل افزایش پیدا می‌کند. قسمت جذاب ماجرا برای اکثر کسب‌وکارها همین‌جاست: یعنی حضور در رسانه‌های معتبر و پرمخاطب و جلب اعتماد گوگل. در واقع شما با انتشار رپورتاژ، چند بک‌لینک دائمی از سایت‌های معتبر دریافت می‌کنید و گوگل به این دلیل که توسط رسانه‌های معتبر معرفی شده‌اید، جایگاه بهتری را برای شما در نظر می‌گیرد و اعتمادش روز به روز به شما بیشتر می‌شود.

 

اما گاهی وب‌سایت‌ها برای لینک‌های خارجی خود از تگ Nofollow استفاده می‌کند، در واقع با این کار به موتورهای جستجو اطلاع می‌دهند که هیچ اعتباری به لینک‌های ایجاد شده، منتقل نشود و صفحات لینک‌شده در رتبه‌ هم تأثیر نگذارند. (برای مطالعه بیشتر، مقاله تفاوت لینک‌های فالو و نوفالو را بخوانید)

 

حتی اگر سایت‌های منتشرکننده رپورتاژ لینک نوفالو استفاده کنند و به درد سئوی سایتتان نخورند، شما باز هم دو مزیت از این لینک‌ها به دست می‌آورید. اول اینکه بک لینک‌ها ترافیک سایت شما را افزایش می‌دهد و دوم، با استفاده از آن‌ها می‌توانید برند خود را به کاربران معرفی کنید. پس لینک‌های رپورتاژ از هر نظر برای اعتبار، فروش و برندینگ شما مفید هستند.

 

تا اینجا همه چیز عالی بود اما یک مسئله کوچک وجود دارد که اساس صحبت‌های این مقاله را شکل می‌دهد.

 

 

دنبال یه کار پر درآمد از اینترنتی؟

تو دوره فرصت‌های اینترنتی بهترین راه رو بهت نشون میدیم!

برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

شروع می‌کنم021-58438داخلی 1

گوگل این لینک‌ها را طبیعی حساب نمی‌کند!

مشکل از آنجا شروع می‌شود که گوگل با بک‌لینک‌های پولی (که هدفشان کسب رتبه است) مشکل دارد دوست ندارد که شما بک‌لینک پولی بسازید و شما با رپورتاژ عملاً دارید این نوع از لینک‌ها را می‌سازید.

 

اگر بخواهیم طبق اصول گوگل فکر کنیم، رپورتاژ یک آگهی تبلیغاتی است و شما برای انتشار آن پول پرداخت می‌کنید، در صورتی که موتورهای جستجو این را یک رقابت ناعادلانه می‌دانند و معتقدند، لینک‌ها باید سالم و طبیعی باشند و شما باید واقعاً توسط وبسایت‌های دیگر معرفی شده باشید (یا اینکه لینک داده شده باید از نوع اسپانسری باشد).

 

گوگل چگونه لینک‌های غیرطبیعی را می‌شناسد؟

سال‌ها قبل، سایت‌ها به‌سادگی می‌توانستند با سیل عظیمی از لینک‌های مصنوعی، رتبه‌های بالای نتایج گوگل را به‌دست آورند. این موضوع باعث شده بود که سایت‌های باکیفیت که لایق اعتبار بیشتری بودند، در رتبه‌های پایین باقی بمانند؛ بنابراین گوگل وارد عمل شد و با معرفی الگوریتم پنگوئن در سال 2012 به این مشکل پایان داد. پنگوئن، اعتبار سایت‌هایی که از روش‌های اسپم و فیک برای لینک‌سازی استفاده می‌کردند را پس می‌گرفت تا سایت‌های خوب بتوانند جایگاه اصلیشان را به دست بیاورند.

 

از الگوریتم پنگوئن به بعد لینک‌ها به‌دقت توسط ربات‌های گوگل زیر ذره‌بین قرار گرفتند؛ حالا گوگل به‌راحتی می‌تواند ارتباط بین لینک‌ها را درک کند و با نشانه‌هایی که دریافت می‌کند، لینک‌های طبیعی را از ساختگی‌ها تشخیص دهد؛ بنابراین نحوه لینک دادن شما در رپورتاژ، می‌تواند دست شما را برای ربات‌های سمج گوگل رو کند. اینجاست که اهمیت لینک در رپورتاژ مشخص می‌شود.

 

برای حل این مشکل چه باید کرد؟

باید کاری کنید که بک‌لینک شما در رپورتاژ به قدری برای گوگل طبیعی باشد که انگار سایت تبلیغ‌کننده واقعاً شما را معرفی کرده‌است. برای اینکه بدانید چگونه این کار را انجام دهید، فقط کافی است چند نکته ساده‌ای را که در ادامه برای شما آورده‌ایم انجام دهید تا رپرتاژ، بیشترین تأثیر را در رتبه سایتتان داشته باشد.

 

 

 

نکات مهم لینک‌سازی بک لینک چیست در رپورتاژ

در لینک‌سازی رپورتاژ، اکثر افراد اشتباهات عجیب‌وغریبی را مرتکب می‌شوند که باعث می‌شود نتیجه‌ای خلاف چیزی که انتظار داشتند، نصیبشان شود. برای اینکه جلوی این اشتباهات را بگیریم و فلسفه رایج لینک دادن‌های قدیمی (که اکثر سایت‌های ایرانی‌ها همچنان از آن استفاده می‌کنند) را از بین ببریم کافی است پاسخ چند سوال زیر را بدانیم.

 

1. در رپورتاژ به چه صفحاتی لینک بدهیم؟

شما در یک رپورتاژ حداکثر 5 لینک دارید تا صفحات خود را معرفی کنید؛ پس بهترین و بهینه‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید. برای اینکه بدانید در رپورتاژ خود به چه صفحاتی لینک بدهید، اول باید بدانید که لینک‌سازی چگونه کار می‌کند.

 

در مقالات قبلی سری رپورتاژ گفتیم که انتشار رپورتاژ در سایت‌هایی که اعتبار بیش‌تری نزد گوگل دارند، مؤثرتر است. این اعتبار در ابزارهایی مثل MOZ با دو معیار مشخص می‌شود:

 

DA یا اعتبار دامنه (Domain Authority)، اعتبار کل یک سایت را مشخص می‌کند

PA یا اعتبار صفحه (Page Authority)، اعتباری است که گوگل برای هر صفحه قائل استبرای سود رسانی به سئو مورد استفاده قرار میگیرند. 

از آنجایی که بک لینک های فالو باعث افزایش رتبه سئو سایت شما میگردند باید استراتژی خود را بر بهینه سازی و افزایش این لینک ها قرار دهید.

حال باید بدانیم که در چه سایت هایی بک لینک های فالو خود را ایجاد کنیم. اول باید بدانید سایتی که در آن لینک خود را قرار میدهید معتبر هست یانه. در صورت معتبر بودن میتوانید لینک سازی را در آن انجام دهید در غیر اینصورت تنها زمان خود را تلف کرده اید.

انواع روش های بک لینک گیری

بک لینک پروفایلی : سایت هایی که میتوانید در آنها پروفایل ایجاد کنید. ممکن است به شما اجازه قرار دادن لینک را بدهند. در اینصورت به بک لینک های پروفایلی معروف میباشند. که البته اغلب نوفالو هستند.

بک لینک فرومی : در انجمن هایی که در حوزه فعالیت سایت شما قرار دارند و بازدید و کلیک بالایی برای آنها صورت میگیرد بک لینک فرومی گفته میشود. شما با مشارکت در پست ها ،یا قرار دادن مطلب و یا امضا خود کهخ لینک سایت شما است میتوانید بک لینک دریافت کنید.

بک لینک کامنتی : به هر نوع لینکی که در انتهای محتوای یک وب سایت به وسیله کاربران آن سایت ایجاد می شود بک لینک کامنتی می گویند. این نوع بک لینک ها اکثرا به صورت نوفالو و درصد پایینی از آنها فالو می باشند. 

بک لینک وبلاگی : برای قوی کردن سایت یک سری وبلاگ ساخته می شود. که میتوانید در آنها لینک سازی کنید به این نوع بک لینک ها بک لینک وبلاگی می گویند. این نوع بک لینک ها در قسمت های مختلف وبلاگ ساخته می شوند. تاثیر این بک لینک ها قبلا بسیار خوب بود ، در حال حاضر تاثیری کمی برای سئو سایت دارند.

بک لینک شبکه های اجتماعی : در انواع شبکه های اجتماعی با قراردادن مطلبی و لینک دادن به سایت خود میتوانید از آنها بک لینک دریافت کنید. باتوجه به اینکه شبکه های اجتماعی امروزه پر بازدید هستند میتوانند گزینه مناسبی برای بک لینک گیری به حساب بیایند. بنابراین اگر شما برای افزایش رتبه سایت خود از بک لینک در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، باید بدانید این کار تأثیری در رنکینگ سایت شما ندارد.اما شما می‌توانیدبا تولید محتوای قوی و جذاب مخاطبین شبکه‌های اجتماعی خود را به بازدید از وب سایتتان ترغیب کنید.

بک لینک رپورتاژی : سایت های که رپورتاژ اگهی  انجام میدهند میتوانید با انتشار متنی از سایت خود که لینک موردنظرتان در آن وجود دارد بک لینک دریافت کنید. این سایت ها به دلیل اعتبار و بازدید بالا میتوانند گزینه خوبی برای ارتقاء سایت شما باشند.

بک لینک pbn  وب سایت های پرایویت (قابل دید عموم نیست) و از قدرت محتوایی و دامین آتوریتی بالایی برخوردار هستند. به این نوع بک لینک ها ، بک لینک pbn می گوییم . تاثیر بک لینک pbn برای سئو سایت فوق العاده است.

بک لینک دانشگاهی ( رپورتاژ دانشگاهی EDU ) : سایت های دانشگاه های معتبر جهان که اغلب دانشجویان ، محققان و اساتید دانشگاه ها به این نوع سایت ها دسترسی دارند. و از قدرت فوق العاده زیادی برخوردار هستند و همچنین از دید گوگل بسیار معتبر میباشند.

 

مواردی که باید در  ایجاد بک لینک فالو رعایت کنید

1-ایجاد پایه قوی 

باید کلمه کلیدی انتخابی شما سرچ بالایی داشته باشید. در غیر اینصورت با سرچ پایین شانس زیادی برای سئو شدن نخواهید داشت زیرا افراد زیادی کلمه مورد نظر شما را جستجو نمیکنند.

 

2- ایجاد بک لینک در سایت های معتبر و پر بازدید

برای ایجاد بک لینک میتوانید از روش های سئو چیست گوناگونی مانند بلاگ و انجمن و کامنت و دیگر موارد استفاده نمایید. در واقع این سایت ها سایت هایی هستند که بازدید بالایی دارند و میتوانید بک لینک های مناسبی از انها دریافت کنید. 

در مجموع راه های زیر به صورت خلاصه برای دریافت بک لینک فالو استفاده می شوند:

– ایجاد محتوای فوق العاده

(که بک لینک یا پیوندهای ورودی نیز نامیده می شوند) هنگامی ایجاد می شوند که یک صفحه به صفحه دیگر پیوند یابد. شما می توانید به آنها مانند رایهایی که بازدیدکنندگان را منتقل می کنند و از دیگر صفحات وب ارزش خود را به سایت شما پیوند می دهند ، فکر کنید. Domain Authority (DA) نمره رتبه بندی موتور جستجو است که توسط Moz تهیه شده است و پیش بینی می کند یک وب سایت در صفحات نتیجه موتور جستجو (SERP) چقدر رتبه بندی می کند.

 

با استفاده از فهرست پیوند گسترده لینک اکسپلورر می توانید چشم اندازهای با ارزشی را کشف کنید ، یک استراتژی محکم ایجاد کنید و پیشرفت خود را پیگیری کنید. برای جمع آوری داده های پیوند ، ما از یک خزنده به نام Dotbot استفاده می کنیم که با پیوندهای با ارزش بالا شروع می شود. ما پیوندهایی را که می خواهیم بر اساس الگوریتمی یادگیری ماشین که تقلید از فهرست Google است ، اولویت بندی می کنیم.

 

پیوندهای تازه کشف شده را می توان ظرف مدت 3 روز به فهرست ما اضافه کرد. ممکن است زمان بیشتری طول بکشد تا ما بتوانیم بر اساس عواملی مانند خزیدنی بودن صفحات ارجاع شده یا کیفیت پیوندها و صفحات ارجاع دهنده آنها ، بک لینک به سایت شما را کشف کنیم.

 

در این بخش از Help Hub چه چیزی می توانم یاد بگیرم؟

در این بخش از مرکز راهنما ، می توانید یاد بگیرید ...

 

چگونه وب را فهرست می کنیم

نحوه شروع کار با Link Explorer

چگونه می توان پیوندهای ورودی را که برای سایت شما پیدا کرده ایم مشاهده کرد

چگونه دامنه هایی را پیدا کنیم که به سایت شما پیوند دارند

چگونه می توان سایت های لنگر متن را برای پیوند به شما استفاده کرد

چگونه می توان صفحات برتر سایت خود را مشاهده کرد و اینکه چه کسی لینک هایی را که به سایت شما اشاره دارند خراب است

چگونه می توان دید که چه دامنه های پیوند دهنده ای در 60 روز گذشته برای سایت شما کشف و از بین رفته است

چگونه مشخصات پیوند خود را با رقبای خود مقایسه کنیم

چگونه امتیاز هرزنامه را محاسبه می کنیم و چه کاری می توانید برای بهبود آن انجام دهید

نحوه ایجاد لیست پیگیری لینک

چگونه ببینیم چه کسی با Link Intersect به رقبای شما لینک می دهد اما با شما ارتباط برقرار نمی کند

چگونه تحقیق کنیم چرا ممکن است پیوندهایی را که می دانید دارید گزارش نکنیم

و خیلی بیشتر! برای کاوش در مقالات مختلف مربوط به Link Explorer یا استفاده از نوار جستجو برای جستجوی اصطلاح خاص می توانید از پیمایش سمت چپ استفاده کنید. ما همچنین در زیر برخی پرسشهای متداول مشتری را شرح داده ایم تا به شما در یافتن اطلاعات مورد نیاز کمک کنیم!

 

آیا می خواهید درباره Moz Tools بیشتر بدانید؟

اگر می خواهید در مورد ابزارها بیشتر بیاموزید ، به مرور پلتفرم نیاز دارید یا س generalالات کلی درباره کارهایی که می توانید با Moz Pro انجام دهید دارید ، می توانید برای یک جلسه 1: 1 رایگان با تیم Onboarding ما ثبت نام کنید! برای شروع به صفحه ورود به سیستم ما برای ثبت نام بروید.

 

آیا می خواهید دانش SEO خود را گسترش دهید؟

Moz از طریق Moz Academy طیف گسترده ای از دوره های آموزشی را ارائه می دهد! این کاتالوگ شامل دوره هایی است که در آن موضوعات مختلف SEO ، از اصول بک لینک گرفته تا استراتژی های ایجاد لینک و سایر موارد را لمس می کند. می توانید کاتالوگ دوره ها را مشاهده کرده و در صفحه Moz Academy شروع کنید.

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش